Postnord och Axfood utökar satsningen på paketboxar
Postnord och Axfood utökar sitt samarbete för att möta den ökande efterfrågan på flexibla leveransalternativ, framgår av ett pressmeddelande.
Fler paketboxar kommer att placeras vid Axfoods butiker, där bland annat Willys och Hemköp ingår. Samarbetet, som började som ett pilotprojekt, omfattar redan 62 butiker och ska nu växa ytterligare.
– Vi är mycket glada över att fördjupa vårt samarbete med Axfood som är en av de främsta aktörerna inom svensk dagligvaruhandel. Paketboxarna är uppskattade och gör det möjligt för konsumenter att hämta sina paket när det passar dem bäst. Att de nu blir fler förstärker både kundupplevelsen och tillgängligheten, säger Mathias Olsson, chef Ombud & Boxar Postnord Sverige.
Enligt E-barometern föredrar 23 procent av konsumenterna paketboxar som leveransalternativ.
För Postnord är detta ett sätt att stärka sitt "Out of Home"-erbjudande, samtidigt som Axfood ser möjligheter till fler butiksbesök.