Det här är tredje delen i en artikelserie. Läs de första delarna här:
Del ett: Bara fyra procent vill betala för hållbara transporter
Del två: Hans vision: Vätgas framtiden för de tunga transporterna
År 2035 införs i princip ett förbud mot förbränningsmotorer för personbilar. För den tunga sidan finns inget sådant, även om kraven p...
Branschens kritik: ”Behövs långsiktiga och förutsägbara spelregler”
Drivmedelsbranschen befinner sig mitt i omställningen till fossilfria drivmedel. Enligt Anders Norén, hållbarhetschef på Drivkraft Sverige, komplicerar en ryckig och kortsiktig politik arbetet. I stället vill organisationen att regeringen ska verka för en högre andel biodrivmedel i transportsektorn.
Anders Norén är hållbarhetschef på branschorganisationen Drivkraft Sverige. Kollage: Drivkraft Sverige/Coloubox
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration