23948sdkhjf

Aktiverar packlinjen

Den gaffelförsedda autotrucken som Rocla levererat till ATEC för interntransporter mellan formsprutningsmaskiner och transportemballeringslinje är av stödbenstyp för hantering av enhetslastade produkter på lastpall. Den totala transportsträckan inne i fabriken uppgår till ca 400 meter. Den genomsnittliga åkhastigheten ligger på 1,2 meter/sekund (m/s), även om trucken är kapabel till en max hastighet om 2 m/s.Eftersom den erforderliga lyfthöjden för hämtning och avlämning av lastpallarna inte överstiger 2 meter, är trucken försedd med ett lyftstativ av duplextyp med frilyft, fullt tillräckligt för arbetsuppgifterna. Det genomsnittliga materialflödet i produktionen uppgår till 10–12 transportuppdrag/timme, vilka aktiveras genom att maskinoperatörer som betjänar formsprutorna efter genomförd kvalitetskontroll av produkterna beställer autotrucktransport trådlöst genom knapptryck på en styrpanel.Väl framme vid emballagelinjen med sitt transportuppdrag aktiverar autotrucken i sin tur packlinjens rullbanesystem att starta emballeringsprocessen. I ett senare utbyggnadsskede kommer autotrucken att forsla färdigpackade pallaster för automatisk inlagring i ett 1 500 pallplatser stort utlastningslager för de säljfärdiga konsumentprodukterna för hushållsbruk av polypropylenplast.Såväl drivmotor som pumpmotor för lyfthydrauliken har väl tilltagen motoreffekt, 7,5 kW respektive 14 kW, för de underhållssnåla växelströmsmotorerna (AC) inom truckens 48 volts drivsystem. AC-motorerna och reglerelektroniken är av Mitsubishis eget fabrikat (sedan några år tillbaka ingår Rocla Oyj i japanska Mitsubushi-koncernen och sorterar närmast under Mitsubishis och Caterpillars gemensamma europeiska truckfabrik i nederländska Almere, Mitsubishi Caterpillar Forklift Europe bv, förkortat MCFE).

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063