Infopaq tecknar nytt avtal med Posten Logistik
För Posten Logistiks del innebär samarbetet att varje dag leverera paket mellan Sverige och Tallinn i Estland tur och retur. Det är mängder av tidningar och magasin som levereras till Estland för att bearbetas och därefter skickas tillbaka till Sverige.- Posten Logistik har ett unikt distributionsnät i hela Norden med kostnadseffektiva och exakta leveranser i hela logistikkedjan, där leveranserna sker på rätt plats vid rätt tidpunkt, säger Johan Blomstedt, vd Infopaq Sverige. Det gör att vi kan erbjuda maximal service till våra kunder. Dessutom sätter Posten Logistik kunden i fokus på ett enastående sätt - de är professionella, engagerade och serviceinriktade.Infopaq skickar hundratals dagstidningar samt ett femtiotal vecko- och månadsmagasin till Tallinn i Estland dagligen. På postterminalen i Årsta har Infopaq ett eget postnummer där tidningarna hämtas för transport till Estland. Via Posten Logistiks tjänst, PEX Air & Ocean, hanteras all flygdokumentation och alla flygbokningar. 15 minuter efter det att tidningarna har landat i Tallinn transporteras de till Infopaq:s kontor i Löötsa utanför Tallinn. I Tallinn går personalen igenom tidningarna och plockar ut vad som skrivits om Infopaq:s cirka 2 500 olika företagskunder.På eftermiddagen skickas pressklippen tillbaka till Sverige. Kuverten med pressklipp sorteras och distribueras av Posten till Infopaq:s kunder runtom i Sverige morgonen därpå.- Det här partnerskapet är ett utmärkt exempel där olika områden inom Posten Norden samarbetar för att hitta en flexibel, gränsöverskridande logistiklösning som passar kunden, säger Lars Gurfeldt, chef Solutions på Posten Logistik.Avtalet sträcker sig initialt ett år, och kan förlängas och utökas med Danmark och Norge i nästa steg.