Posten Logistik sprider ChassIT:s bildelar
ChassIT etablerades 1985 av Gerth Engelholm i Borgholm på Öland och förfogar där över ett 700 m2 stort lager med reservdelar och biltillbehör. Kundkretsen finns i samtliga nordiska länder och utgörs till lika delar av verkstäder och privatpersoner. 98 procent av all försäljning sker via företagets nätbutik. Företagets expansion och breddade reservdelssortiment har gjort det nödvändigt för ChassIT att se över sitt logistiska upplägg, viket resulterade i att man valde Posten Logistik som sin leverantör av logistiktjänster.– Alldenstund en stor del av vår försäljning sker online och varorna därmed sänds till kunden, är det viktigt för oss att vår lostikpartner har god täckning, vilket Posten Logistik har, förklarar Gerth Engelholm vid ChassIT. Våra kunder uppskattar den höga tillförlitligheten i leveranserna och sändningarnas goda spårbarhet.ChassIT har nyligen också lanserat reservdelar under sitt eget varumärke. Reservdelarna kommer inledningsvis att säljas i Sverige, Norge och Nederländerna. För Posten Logistik innebär det en internationella potential i affären allteftersom ChassIT expanderar till nya marknader.– ChassIT illustrerar väl vilka möjligheter som e-handel innebär för mindre företag, säger Max Ahlstedt, marknads- och försäljingschef vid Posten Logistik. Tack vare internet når ChassIT ut till en mycket större målgrupp än vad som annars hade varit möjligt. Vi ser fram emot att växa samfällt när de expanderar ut i Europa.