Nytt stuk på Lufthansa Cargos hemsida
– Vi vill förmedla en mera handgriplig – hands-on – upplevelse av vårt företag till våra fraktkunder och kommunicera externt känslan av våra affärsverksamheter, understryker Nils Haupt, kommunikationsdirektör vid Lufthansa Cargo AG, helägt dotterbolag till Lufthansa-koncernen Deutsche Lufthansa AG. Den nya hemsidan återspeglar också vår företagsanda - Cargo Spirit – på ett tydligare sätt.Med blott några vägvisande musklick leder den omgjorda internationella hemsidan www.lufthansa-cargo.com besökare till flygfraktens fascinerande värld och bibringar en god överblick över mångfalden och bredden i det tyska fraktflygbolagets verksamheter. Med hjälp av videoglimtar, frapperande fotografier och engagerande reportage guidas hemsidesbesökare runt i Lufthansa Cargos värld. Företagets tjänsteutbud (”produkter”), globala trafiknät och e-Services presenteras på ett användarvänligt och lättillgängligt sätt.Den nya hemsidan har utvecklats i samarbete med Stuttgart-baserade reklambyrån Ms.Relationship Marketing Solutions, som ansvarat för Lufthansa Cargos hemsidan sedan senare hälften av 2007.Fotnot: Lufthansa Cargo AG sysselsätter runt 4 500 anställda i flygplats-till-flygplats-fraktverksamhet som når drygt 330 destinationer i över 100 länder med en egen fraktflygplanflotta om 19 plan av typen McDonnell Douglas MD-11F, plus buklastrumskapacitet i moderbolaget Lufthansas samt Austrian Airlines passagerarflygplan. I tillägg till detta bedrivs en omfattande landsvägsburen truckingtrafik för att mata fram gods till basflygplatserna, framför allt Frankfurts flygplats. Under 2009 omsatte bolaget runt 1,9 miljarder euro och befordrade runt 1,5 miljoner ton flygfrakt och flygpost i ett transportarbete omfattande 7,4 miljarder betalande tonkm (RTK).