FlexLinks försäljning ökade starkt
Den starka återhämtningen tog fart under det fjärde kvartalet 2009 och fortsatte under 2010 med ett förbättrat investeringsklimat inom industrin. FlexLinks försäljning ökade med 19 procent till1 460 miljoner kronor (1 222 året innan), och lönsamheten med 23 procent till 180 miljoner kronor (146) (före avskrivningar och amorteringar av immateriella tillgångar, s k EBITDA).– Tillväxten var stark i Amerika och Asien under hela året, medan region EMEA (Europa – Mellanöstern – Afrika) kom igen först under det gångna årets sista kvartal, omvittnar Mattias Perjos, VD för FlexLink AB. FlexLinks lönsamhet har varit fortsatt stark, och vi fortsätter att investera i produktutveckling och i vår organisation för att stärka vår position inom produktionslogistik. Den nya produktplattformen X45 som vi lanserade i januari 2010 har rönt ett gott mottagande på marknaden. Försäljningen ökar och har öppnat nya applikationsområden för oss.Större ordrar har kommit från industrier inom segmenten elektronik, livsmedel och konsumentvaror.Fotnot: FlexLink AB levererar lösningar för informations- och materialhantering inom den tillverkande och monterande industrin. Företaget sysselsätter 702 anställda samt har säljbolag i 25 länder och partnerföretag i drygt 60 länder.