23948sdkhjf

Nya lösningar från RedPrairie

RedPrairie lanserar nya lösningar i Skandinavien som svar på ökad efterfrågan.

Detaljhandeln har fått upp ögonen för att lösningar för styrning av arbetsstyrkan ger fördelar i form av bättre resultat.RedPrairie lanserar en ny serie Workforce Management lösningar i Skandinavien som ett resultat av den ökade efterfrågan på system för styrning av arbetsstyrkan. Efterfrågan kommer från detaljhandlare som vill effektivsera driften och leverera bättre kundservice.Lösningar omfattar forecasting, tidsregistrering, personalplanering och framtagning av arbetsscheman, lagerstyrningsprogram inklusive hantering av färskvaror. Dessa applikationer, som redan är väletablerade i USA, får allt större uppmärksamhet bland Europas största detaljhandelskedjor.Med RedPrairies Workface Management har företag möjlighet att göra prognos för personalbehovet i varje butik och därmed uppnå en optimal arbetsplan som tar med en mängd faktorer i beräkningen, till exempel medarbetares yrkeskompetens, tillgänglighet, juridiska krav och indirekta uppgifter. Det är möjligt att skapa personalscheman ända ner i intervaller på 15 minuter, över hela detaljhandelskedjan.Genom att införliva uppgiftsstyrning kan företag se till att alla enheter fungerar effektivt och med samma höga standard. Alla uppgifter kan enkelt fördelas och utformas så att de specifika kraven i varje butik efterlevs.RedPrairies lösningar är också tillgängliga på de senaste smartphones, vilket gör att butikscheferna får mer tid till att vara ute i butiken och fokusera på att leda personalen, driva kampanjer och öka försäljningen.- Varje vecka används RedPrairie Workforce Management till att skapa arbetsscheman för över 1,2 miljoner anställda, i alltifrån specialbutiker med mindre än 10 anställda till stora detaljhandelskedjor och snabbköp med flera hundra anställda, säger Andrew Kirkwood, vice vd i RedPrairie. Även med en konkurrens inom detaljhandeln som är större än någonsin kan detaljhandlare nu öka försäljningen och förbättra resultaten genom att använda POS-information för att tillmötesgå kundernas behov och på så vis skapa den ultimata shoppingupplevelsen i varje enskild butik.Som en del av sitt engagemang i detaljhandelssektorn sponsrar RedPrairie kategorin ”Årets Butik” vid det årliga Retail Awards 2011 som arrangeras i Stockholm.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078