23948sdkhjf

Taneli Hassinen lämnar Finnair

Efter 24 år vid finländska flygbolaget Finnair lämnar Taneli Hassinen, Vice President Financial Communications & Investor Relations, företaget och går till byggkoncernen SRV Group, medan Arja Suominen blir Finnairs SVP Corporate Communications & Responsibility.

– Under sina år vid Finnair har Taneli Hassinen idogt strävat att bygga upp väl fungerande rutiner för våra relationer till våra investorer, vilka bidragit till att revitalisera våra aktiviteter gentemot kapitalmarknaderna, lovordar Mika Vehviläinen, VD för Finnair Oyj/Plc. Våra investor-relations har rönt vidsträckt erkänsla under senare år. Därtill har Taneli Hassinen på lättbegripligt sätt förklarat för våra medarbetare komplicerade finansiella spörsmål, bl a genom sin populära Financial-Fastfood-spalt i vår personaltidning.Taneli Hassinens nya ansvarsområde vid SRV Group, som han tillträder i mitten av mars i år, blir Communications & Marketing (Kommunikationer & Marknadsföring) i befattningen som SRV Groups Senior Vice President (SVP).Ungefär vid samma tidpunkt, måndagen 14 mars 2011, tillträder Arja Suominen, 52 år, befattningen som Senior Vice President (SVP) vid Finnair, med ansvar för flygbolagets Corporate Communications and Corporate Responsibility. Samtidigt inträder hon i Finnair-ledningens Executive Board och Board of Management. Närmast kommer Arja Suominen från Nokia, där hon senast beklädde en post som Vice President (VP), Global Media Relations. Vid Nokia var Finnairs nuvarande VD Mika Vehviläinen hennes chef, medan Finnairs förre VD Jukka Hienonen numera arbetar vid byggkoncernen SRV Group, dit nu alltså Taneli Hassinen går.– Finnairs driftsmässiga fokus riktas i allt större utsträckning mot den internationella marknaden, definierar Mika Vehviläinen. Följaktligen önskar vi nå våra kunder och medarbetare via fler olika kanaler och sätt än tidigare. Det är min övertygelse att Arja Suominen genom sin mångåriga och grundmurade erfarenhet av krävande internationella företagskommunikationer med omvärlden kommer att tillföra oss nya expertkunskaper till våra kommunikationer.– Att göra ett företag välkänt och nå kunder på dess viktiga marknader är viktigt för att få oss att nå vårt mål att bli förstahandsvalet för en kvalitets- och miljömedveten kundkrets av flygresenärer inom den internationella luftfarten inom den nordiska hemisfären, fastslår Arja Suominen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.172