Posten får toppbetyg om miljö och socialt ansvar
Posten topprankas bland transportföretagen på svenska marknaden och placerar sig på en andra plats av totalt 15 deltagande aktörer i transportbranschen.Totalt 3 183 konsumenter har fått bedöma hur väl 151 företag på den svenska marknaden arbetar med frågor kring miljö och socialt ansvar. Det är första gången denna ranking görs i Sverige. De tillfrågade har bland annat fått svara på hur viktigt företagets hållbarhetsarbete är för konsumentens köpbeslut eller hur väl företaget står sig inom miljö och socialt ansvarstagande jämfört med konkurrenterna. - Posten Nordens ambition är att gå i täten för en hållbar utveckling i vår bransch, säger Per Mossberg, kommunikationsdirektör Posten Norden. Därför är det glädjande att få uppskattning för hur vi arbetar med dessa frågor i den dagliga verksamheten. Arbetet för hållbar utveckling är tydligt integrerat i vår verksamhet.På den övergripande listan kom Posten på plats 22 av 151 företag.