23948sdkhjf

Posten får toppbetyg om miljö och socialt ansvar

På tisdagen, den 22 mars, presenterades Sustainable Brands 2011, som är en varumärkesundersökning när det gäller miljö och socialt ansvarstagande. 

Posten topprankas bland transportföretagen på svenska marknaden och placerar sig på en andra plats av totalt 15 deltagande aktörer i transportbranschen.Totalt 3 183 konsumenter har fått bedöma hur väl 151 företag på den svenska marknaden arbetar med frågor kring miljö och socialt ansvar. Det är första gången denna ranking görs i Sverige. De tillfrågade har bland annat fått svara på hur viktigt företagets hållbarhetsarbete är för konsumentens köpbeslut eller hur väl företaget står sig inom miljö och socialt ansvarstagande jämfört med konkurrenterna. - Posten Nordens ambition är att gå i täten för en hållbar utveckling i vår bransch, säger Per Mossberg, kommunikationsdirektör Posten Norden. Därför är det glädjande att få uppskattning för hur vi arbetar med dessa frågor i den dagliga verksamheten. Arbetet för hållbar utveckling är tydligt integrerat i vår verksamhet.På den övergripande listan kom Posten på plats 22 av 151 företag.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062