My Delivery ny TNT-tjänst
– TNT:s slogan är Sure we can!, vilket för oss är liktydigt med att det uppdrag inte finns som vi inte klarar av, resonerar Stephen Naylor, VD för TNT Sverige AB. Men det betyder också att alla uppdrag, stora som små, ska präglas av flexibilitet samt fokusera på kundernas behov. Därför lanserar vi nu en ny tjänst, My Delivery, som ger kunderna ökad frihet att själva bestämmar var, när och hur försändelserna ska tas emot.Många mottagarer, såväl företag som privatpersoner, kan ha svårt att anpassa sig efter transportörernas leveranstider. Därav TNT:s erbjudande My Delivery. Får kunden ett föreslaget leveransdatum, som inte passar, kan kunden själv boka om leveransen på TNT:s hemsida via on-line-tjänsten My Delivery. En tjänst som kan tillämpas även om kunden inte kan vara på plats för att ta emot leveransen. Då lämnar distributionsföraren ett ”Du var inte hemma”-kort, som ger kunden tillfälle att arrangera en ny leverans av försändelsen, ett nytt datum eller törhända t o m till en helt annan leveransadress.– Att förbättra tjänstenivån ytterligare för våra kunder är avgörande för att uppfylla vår målsättning att vara bäst på service och de mest flexibla tjänsterna inom riket, avrundar Stephen Naylor. Det är en av våra viktigaste prioriteringar i nuläget.