DB Schenker lanserar iPhone-app
Att spåra sändningar är idag den mest använda av Schenker AB:s e-tjänster. Nu blir det således möjligt att göra det, oavsett var man råkar befinna sig rent geografiskt, alldenstund Schenker rullar ut en iPhone-app för denna funktion.Appen hjälper användaren att även finna något av DB Schenkers ca 1 600 Privpak-ombud inom riket. Betydelsen av att finna närmaste ombud har ökat i takt med e-handelns utbredning, varför även denna tjänst nu erbjuds mobilt.Appen riktar sig till både företag och privatpersoner, såväl till avsändare som till mottagare, och laddas ned gratis genom att gå in i AppStore och söka på Schenker SE.– I en tid när allt fler använder sina mobiltelefoner för att utföra skilda ärenden, är det ett naturligt steg för DB Schenker att satsa på denna kommunikationskanal och möta människor på ett nytt sätt, fastslår Ingvar Nilsson, VD för Schenker AB.