23948sdkhjf

Posten och ONOFF fördjupar samarbete

Posten och ONOFF har tecknat ett nytt avtal för distribution från centrallagret ut till kedjans alla butiker. Dessutom ansvarar Posten för samtliga paket som skickas till ONOFF:s e-handlande privatkunder i Sverige och Finland. 

Avtalet är värt cirka 25 miljoner kronor per år och löper på två år. ONOFF och Posten har ett mångårigt samarbete bakom sig. Viktiga parametrar för ONOFF är säkerhet, leveransprecision samt möjligheten att tidvis kunna hantera stora flöden av gods. Därför föll det sig naturligt för ONOFF att fördjupa samarbetet med Posten och därmed skapa en bättre kontinuitet för logistiken inom företaget. - Vi skickar stora mängder gods till stora värden varje år, säger Sven Frisk Logistikchef på ONOFF. Därför är det viktigt för oss att ha en pålitlig partner som kan leverera hög kvalitet. Genom vårt långa samarbete vet vi att Posten är rätt partner för oss. I ONOFF:s centrallager i Linköping tas allt gods emot som skickas från bolagets leverantörer runt om i världen. Från lagret ansvarar Posten för distributionen ut till ONOFF:s olika butiker i hela landet. - Det utökade samarbetet med ONOFF stärker ytterligare vår position på detaljhandelsmarknaden, säger Mathias Krümmel, försäljningschef affärsområde Logistik inom Posten Norden. Vår storlek i kombination med ett erbjudande som genomsyras av hög säkerhet och kvalitet till rätt pris borgar för fortsatt tillväxt.Försäljningen via ONOFF:s e-butik har ökat kraftigt de senaste åren och därmed blivit en allt viktigare försäljningskanal. Alla beställningar från e-butiken skickas i paket med Posten. ONOFF är en hemelektronikkedja med 67 butiker i Sverige, sex butiker i Estland, en butik i Finland samt en e-butik. I Sverige har ONOFF också en rikstäckande service med hemleverans och installation som drivs helt i egen regi. ONOFF grundades 1971.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062