Stena Line hyllar det tyska
Näst efter Spanien är Tyskland det land som svenskar besöker flitigast – årligen reser drygt 600 000 svenskar på inköps- och turistresor till Tyskland. I samband med nylanseringen av systerfartygen M/V Stena Scandinavica respektive M/V Stena Germanica lanserar Stena Line en kampanj för att uppvakta ägare till tysktillverkade personbilar. Centralt parkerade fordon av fabrikat så som Audi, BMW, Mercedes-Benz, Opel och Volkswagen får en hjärtformad s k flyer fästad under vindrutetorkaren, med rubriken ”TILL DIG SOM GILLAR TYSKT”, och som innehåller ett erbjudande om fri överskeppning av bilen från Sverige till Tyskland.– Tyskland ligger oss svenskar varmt om hjärtat och årligen seglar drygt 150 000 resenärer med Stena Line till Kiel, avslöjar Nenna Ras-Vidal, marknadsföringsansvarig vid Stena Line. Därför tycker vi att det kan vara trevligt att rikta ett erbjudande direkt till personer som uppenbarligen gillar tyskt (i sitt val av bilfabrikat). Kampanjen har utarbetats i samarbete med reklambyrån Miami Guerilla Agency.Lanseringen av fartygen sker söndagen 15 maj 2011 med öppet fartyg i Tysklandsterminalen i Göteborg, med syfte att öka kännedomen om nya Tysklandslinjen och de nya fartygen, öka intresset och främja resandet med fartygen till Tyskland.M/V Stena Scandinavica hålls öppen från kl 12.00 till kl 15.00 under söndagen, med gratis embarkering ombord, rundvandring med husesyn samt erbjudanden och tilltugg.