23948sdkhjf

Malmös Tysklandsfärjor i nya kläder

Som ett led i den satsning Finnlines gör för att tillmötesgå önskemål från rederiets kunder, har rederiets två fartyg på linjen Malmö–Travemünde uppgraderats rejält, samtidigt som dess nya terminal i Norra Hamnen i Malmö förbättrar kundservicen.

Enligt uppgift var Grimaldi Group-ägda Finnlines det första passagerarrederiet som flyttade till Norra Hamnen i Malmö och premiärseglatsen därifrån anträddes måndagen 16 maj 2011. Två av rederiets färjor på linjen Malmö–Travemünde har uppgraderats för att erbjuda ännu bättre standard på seglatserna mellan Sverige och Tyskland. Överskeppningen mellan Malmö och Travemünde tar ca 9 timmar i anspråk och den som seglar med nattfärjan kan parkera bilen ombord och vakna utvilad i Tyskland.Den nya terminalen i Norra Hamnen gör det möjligt för Finnlines att öka och effektivisera kundservicen. Genom det nya läget närmare motorvägen räknar Finnlines med att Malmö ska bli en ännu viktigare knutpunkt från Sverige till kontinenten. F ö uppges Finnlines vara det enda Malmöbaserade färjerederiet och en viktig länk från staden till kontinenten.Måndagen 13 juni 2011 visas den uppfräschade M/S Finnpartner upp för den församlade världspressen, förankrad vid Finnlines terminal på Lappögatan 3B i Norra Hamnen i Malmö. Italienskägda Finnlines bedriver ro/ro-sjöfart med 15 moderna ropaxfärjor på rutterna Sverige–Tyskland, Sverige–Finland, Finland–Polen, Finnland–Tyskland, samt på rutten Tyskland–Lettland–Ryssland.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062