Guldbladet till Green Cargo
Green Cargo kör godstågstrafik i hela landet och har många medarbetare i lok och på bangårdar som inte omedelbart nås via möten eller intranät.– För oss är det viktigt att nå ut till alla medarbetare med våra viktigasta ämnen och därför satsar vi resurser på en bra personaltidning. Vi gör den tillsammans med OTW som engagerat och med goda idéer utvecklat tidningen till den vinnare den är idag, säger Mats Hollander, kommunikationsdirektör på Green Cargo.Juryns motivering lästes upp av Fredrik Lindström i samband med prisutdelningen på Operaterassen i Stockholm: ”Med en blandning av klassiska personifierande reportage och övergripande nyhetsartiklar tillsammans med ett nyskapande och kreativt innehåll skapar tidningen en geniun relation till medarbetarna. Tidningen lyckas hålla en tjusig balans mellan det informativa och det intressanta.”– Green Cargos personaltidning låter medarbetarna komma till tals och det är högt i tak. Det gör det väldigt roligt att jobba med den. Green Cargo ger oss ämnen och idéer som är viktiga för företaget och sen har vi stort utrymme att arbeta redaktionellt och med design utifrån det, säger Anna-Lena Hernvall, redaktör på OTW.Guldbladet arrangeras för 11:e året i rad, i år tävlade 341 bidrag i fjorton olika klasser.