23948sdkhjf

Ny marknadschef vid Opel Sverige

Till ny marknadschef vid Opel Sverige AB har utsetts Nicholas Parts.

Nicholas Parts kommer närmast från en verksamhet som konsult med inriktning på affärs- och strategiutveckling, frekvent med varumärket som utgångspunkt. Av sina 15 år inom marknadsföring, kommunikation och strategifrågor har han spenderat 12 inom bilbranschen, bl a som marknadschef vid Seat och som marknads- och informationschef vid Peugeot.– Med tanke på att Opel Sverige står inför lanseringen av flera nya bilmodeller under det närmaste halvåret, får jag många spännande arbetsuppgifter att ta tag i omgående, resonerar Nicholas Parts inför sin nya befattning han tillträdde igår, onsdagen 10 augusti 2011. Speciellt intressant blir det att lansera batteridrivna elbilen Opel Ampera med sin unika teknologi.– Det bereder oss en stor glädje att få räkna med Nicholas Parts i vårt arbetslag, försäkrar Ralph Gonsalves, VD för Opel Sverige AB. Nicholas Parts långa erfarenhet av bilbranschen och varumärkesfrågor kommer att tillföra oss mycken värdefull kompetens. Innevarande år 2011 uppges ha fallit ut väl hittills för Opel. Försäljningen av personbilar och lätta transportbilar har ökat med nära 45 procent, jämfört med motsvarande tidsperiod ett år tillbaka i tiden. Runt årsskiftet lanserar Opel inte färre än tre nya bilmodeller: Astra GTC, Nya Zafira samt batteridrivna Opel Ampera med utökad räckvidd.Opel Sverige AB marknadsför Opels personbilar och lätta transportbilar inom riket med hjälp av ca 40 medarbetare på huvudkontoret i Marievik på Liljeholmen i Stockholm samt via ca 110 försäljningsställen landet runt. För underhåll och reparationer av de sålda fordonen finns ca 140 verkstäder att tillgå. Opel Sveriges marknadsandel inom riket uppgår i dagsläget till ca 2,8 procent.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.453