Rekordstort intresse för Detaljhandelns Logistikdag
Logistik är ett av de områden där det fortfarande finns stora effektiviseringsmöjligheter inom detaljhandeln. Det kan handla om såväl intern lagerhantering som transporter och terminalhantering. Detaljhandelns aktörer kommer ofta till ett vägval om bolaget ska hantera detta i egen regi eller om man ska anlita externa aktörer. Gemensamt är att det krävs en helhetssyn för att bli framgångsrik. Effektivitet genom alla led i hela logistikkedjan krävs för att mervärde ska kunna levereras till kunden. Fullständig kontroll på samtliga flöden är ett måste.Talare som är klara för Detaljhandelns Logistikdag är bland andra Mats Olsson, Logistikdirektör, Lindex, Fredrik Persson, vd Bilfrakt.se, Joakim Stannow, Country Manager, Optiscan, Pär Aspengren, vd, Alwex Transport , Anders Stensiö, Logivia.se, Thorkil Andersen, vd i Frode Laursen A/S, Jakob Rheme, Docent, Linköpings Universitet, Christoffer Ousbäck, Business Development Manager – Consumer & Retail, DHL Supply Chain, Johan Lundquist, Commercial, Bring Supply Services, Bo Hallams, Marknadsdirektör, DB Schenker, Mona Pettersson, gruppchef logistik, WSP Analys & Strategi och Martin Högenberg, Practice Leader Sustainability Business Consulting, Logica.Moderator är Thomas Karlsson, chefredaktör på Dagens Handel.Detaljhandelns Logistikdag – som arrangeras av Transport & Logistik iDag i samarbete med Fri Köpenskap, Dagens Handel och Habit Sko & Mode – växer sig allt större för varje år och har blivit en självklar mötesplats och ett givet forum för att inhämta kunskap och information om transport- och logistiklösningar inom handel och mode.Partners till årets upplaga av Detaljhandelns Logistikdag är Aditro Logistics, Bring, Damco, Frode Laursen, GS1 Sweden, Swisslog och WSP Analys & Strategi.Säkra din plats på konferensen och anmäl dig i dag via www.transportnet.se.