Svevia nominerad till 100-wattaren
Tävlingen, som arrangeras för 22:a gången, genmförs av Sveriges Annonsörer och Sveriges Kommunikationsbyråer. Vinnarna utses på Münchenbryggeriet i Stockholm torsdag 1 december 2011. Sex jurygrupper om vardera tio personer från annonsörssidan, reklambyråer, mediebyråer samt undersökningsföretag, bedömer och utser vinnare inom de olika kategorierna.2009 vann Svevia AB i kategorin Producentreklam efter lanseringen av det nya bolaget. I fjol, 2010, nominerades Svevias kommunkampanj till 100-wattaren.– Det bereder oss en stor glädje att vi, trots vår begränsade budget, blivit nominerade, försäkrar Charlotte Sandström, ansvarig för Kommunikation och Varumärke vid Svevia AB. Att nomineras tillsammans med starka, väletablerade varumärken som deltar i tävlingen tyder på att vi har ett starkt, tydligt och modernt kommunukationsupplägg, som håller för att bygga varumärket Svevia långsiktigt.I årets tävling är 35 reklamkampanjer nominerade och Svevia är, tillsammans med reklambyrån Ehrenstråhle BBDO, med för tredje året i rad, i år inom kategorin Långsiktigt varumärkesbyggande.