23948sdkhjf

Fiat Sverigesatsar 2012

Fiat satsar vidare på den svenska marknaden under 2012 och fortsätter att ytterligare förstärka organisationen och att utveckla och utöka nätverket av återförsäljare och verkstäder. 

Efter att ha ökat försäljningen med över 30 procent under 2011 siktar företaget nu på att kapa åt sig en större marknadsandel och lanserar en rad spännande nyheter under året. Med en egen försäljnings- och eftermarknadsorganisation på plats i Sverige fortsätter Fiat Group Automobiles att investera i och satsa på den svenska marknaden under 2012.– Sverige är en viktig marknad där vi tror att Fiat Group Automobiles har potential att växa. För att markera vår överlåtenhet till satsningen på den svenska marknaden kommer vi att förstärka vår svenska organisation ytterligare under 2012 och utöka den med åtta nya medarbetare. Vårt huvudfokus kommer även vara att fortsätta utveckla återförsäljarnätverket med både kvantitet och kvalitet, för att nå nya kunder samt kunna erbjuda ännu bättre service till redan existerande kunder, säger Federico Goretti, vd för Fiat Group Automobiles i Sverige och Danmark.Totalt ökade försäljningen för FGA i Sverige med över 30% under 2011. Företaget kommer under 2012 att lansera flera intressanta och konkurrenskraftiga modeller och produktnyheter och hoppas därför att kunna stärka sin position ytterligare på den svenska marknaden.– Vi kommer att erbjuda många spännande modeller och produkter under 2012. Bland annat lanserar vi nya Fiat Freemont, som vi tror kommer att vara en mycket attraktiv modell för den svenska marknaden, samt koncernens första dubbelkopplingsväxellåda. Dessutom uppfyller minst 24 stycken av bilarna i vår produktportfölj kraven för miljöbil. Vi tror därför att vi kommer att vara ännu mer konkurrenskraftiga under 2012, säger Erik Uppsäll, försäljningschef på Fiat Group Automobiles i Sverige.Satsning omfattar alla märken - Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Jeep och Fiat Professional - som säljs och marknadsförs av Fiat Group Automobiles i Sverige. Man kommer dessutom att öka marknadsföringen med högre budgetar för alla märken för att öka synligheten och stärka kännedomen om Fiat-gruppens varumärken.(Källa: Fiat Group Automobiles)

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062