DHL och Djurgården rullar ut nytt samarbete
Samarbetsavtalet innebär bland annat att DHL kommer att leverera matchbollen till Djurgårdens, DIF:s, alla hemmamatcher.- Många av DIF:s projekt ligger helt i linje med vår strategi för vårt sociala ansvar och våra värderingar. DHL Freight vill bidra positivt till det samhälle där vi verkar och samtidigt öka samhällsengagemanget hos våra medarbetare, säger Peter Hesslin, vd för DHL Freight, i en kommentar.Fotbollsklubben bedriver CSR-arbete under etiketten Djurgårdsandan, vilket bland annat innefattar en positiv supporterkultur. Man driver också projektet drive-in-fotboll. Hela arbetet bygger på samma grundvärderingar om miljö, samhällsintresse och fortbildning som DHL:s företagsprogram GoGreen, GoHelp och GoTeach.- Vi är mycket glada över att DHL återigen är partner till Djurgården Fotboll. Extra roligt är att DHL Freight visar på ett stort nytänkande i sin sponsringsstrategi då man tagit utgångspunkt i vårt sociala ansvarstagande. Jag tror att vi inom kort kommer att se fler företag som väljer att engagera sig i det arbete vi bedriver inom Djurgårdsandan, säger Djurgården Fotbolls vd Johan Ahlborg.