23948sdkhjf

Ny reparationslogistik från DHL

DHL lanserar standardlösning för eftermarknads- och reparationslogistik anpassad för Norden. Enklare och effektivare eftermarknadshantering utlovas.

Sedan flera år tillbaka sköter DHL Supply Chain eftermarknads- och reparationsprocessen för ett antal företag. Nu paketeras lösningen till en nordisk standardlösning, Nordic Aftermarket Solution, som många tillverkande företag kan anamma och implementera direkt i likhet med konceptet plug-and-play.DHL Supply Chains lösning Nordic Aftermarket Solution är en enkel, snabb och lättillgänglig standardlösning som ska hjälpa företag att lyckas med sin servicelogistik och eftermarknad i Norden. Målgruppen är små och mellanstora företag som erbjuder service och underhåll av produkterna till sina kunder, exempelvis genom att tillhandahålla reservdelar eller andra komponenter till sina kunder.I DHL Supply Chains helhetslösning Nordic Aftermarket Solution ingår lagerhantering av företagens komponenter samt bevakning och hantering av returprodukter genom hela reparationscykeln – från upphämtning av trasiga produkter till distribution av ersättningsprodukt i rätt tid.Satsningen på en standardiserad logistiklösning för tillverkande företag baseras på en ökad efterfrågan på enkla helhetslösningar som dessutom går snabbt att sätta i verket.– Vi har tagit fram Nordic Aftermarket Solution för att göra det enkelt för företag att bli en del av DHL Supply Chains redan etablerade och marknadsanpassade servicelogistiklösning för nordiska eftermarknader. Eftersom detta är en standardlösning går det dessutom snabbt att implementera logistikhanteringen både för oss och för kunden, säger Erik Trautmann, Commercial Manager på DHL Supply Chain.Genom Nordic Aftermarket Solution finns företagens reservdelar eller komponenter tillgängliga för slutkunden dygnet runt året runt. Dessutom kan företagen alltid se status på sina produkter och beställningar genom DHL Supply Chains webbapplikation. Likt logistiklösningar för andra kunder erbjuder DHL Supply Chain företagen även en callcenterlösning där företagen får personlig service vid sin beställning.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064