Sportamore väljer Posten för utlandsexpansion
Sportamore, som haft en god tillväxt sedan starten för tre år sedan och nu är uppe i volymer på 300 000 paket årligen, börsindtroduceras under oktober. Nästa steg är att expandera i Norden och resten av Europa. Inför utlandsexpansionen har man valt att inleda ett samarbete med Posten, och deras helhetslösning med både paket och varubrev.– Att få samarbeta med Sportamore nu när de expanderar utanför Sverige är ett bra betyg på de satsningar vi har gjort för att stärka vårt ombuds- och distributionsnät i Norden, säger Anders Holm, chef for Posten Logistik Sverige, i en kommentar.Sportamore säljer sportkläder och träningsutrustning på nätet. I Postens uppdrag ligger pakethämtning två gånger om dagen på vardagar och på söndagar.– Vi hade en lista av kriterier gällande lösningar för expansion i Norden och Europa. Posten kan uppfylla dem. Vi förväntar oss att Posten blir en förlängning av vårt varumärke, vilket resulterar i att kunden blir nöjd, säger Ulrika Lindgren, logistik- och lageransvarig på Sportamore.