23948sdkhjf

Volvo ser över servicenätverket

Volvokoncernen planerar förändringar i sitt europeiska försäljnings- och servicenätverk. Syftet är att förbättra tillgång och kvalitet för kunderna.

En genomgång kommer att göras av Volvo Lastvagnars och Renaults nuvarande servicenätverk i Europa. Volvokoncernens nordiska nätverk kommer att vara en del av översynen. Ambitionen är att kartlägga om och hur ett bättre nyttjande kan förbättra servicekvalitén och tillgången till verkstäder för kunderna.I nuläget finns separata nätverk för Volvo respektive Renault. I länder där båda märkena har en betydande marknadsposition, kommer det nuvarande upplägget att behållas.På andra marknader som i Norden där bara det ena varumärket har en stark marknadsandel, eller på marknader där båda har liten marknadsnärvaro, ser Volvokoncernen att det finns möjligheter att integrera distributionssystemet av de båda varumärkena. Detta ger kundfördelar, såsom ett ännu starkare nätverk och ett bredare utbud från ett och samma försäljningsställe.– Nätverket spelar en nyckelroll för att säkra en marknadsledande service för våra kunder. Genom att göra denna förändring, kommer vi att öka kvalitén på servicen för våra kunder, förbättra försäljnings- och servicetillgången och utveckla varje varumärke till dess fulla potential, säger Hans Börjesson, ansvarig för Volvo Group Trucks i Norden. Hans Börjesson blir efter nyår officiellt chef för Volvo Group Trucks Nordic och Guillaume Zimmermann, tidigare Nordenansvarig för Renault Trucks blir ansvarig för Commercial Trucks Renault, inom Volvo Group Trucks Nordic.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094