Viking Line bäst på service
Viking Line utsågs till vinnare i kategorin ”Transporter/service till sjöss” i Service Scores nya kundundersökning. Tidigare i år premierades rederiet med utmärkelsen Bästa Rederi av resebranschen i Sverige.
Service Score har gjort en en rikstäckande kundundersökning där man kartlagt 17 olika branschers servicearbete där 2 237 respondenter i åldrarna 16–79 år har tillfrågats. De fick betygsätta sin kundupplevelse både inför, under och efter resan, från den allra första kontakten med företaget fram till den så kallade eftervården då kunden kommit hem från sin resa.
– Vi är mycket glada över denna utmärkelse som är ett bevis på att vi har lyckats. Det sporrar oss även i vårt fortsatta servicearbete. Viking Line har otroligt ambitiösa och duktiga medarbetare och samarbetspartners. Jag vill rikta ett tack till alla i organisationen. Var och ens arbete bidrar till en lyckad totalupplevelse för våra kunder. Det gör också att våra besökare vill komma tillbaka, vilket är betydelsefullt för oss, säger Peter Hellgren, vd för Viking Line Skandinavien.