23948sdkhjf

Kalassommar för Strömma

Strömmas intensiva sommarsäsong är över - en lyckad säsong med mycket höga besöksantal och slagna passagerarrekord visade det sig, enligt bolagets egen sammanställning.
Totalt sett har antalet gäster på rundturer och aktiviteter ökat med 7 procent för högsäsongsmånaderna juni, juli, augusti jämfört med föregående år. Strömma har dessutom varit flitigt uppmärksammat i media under året. En av höjdpunkterna var förstås Prinsessan Madeleines bröllop där tre av Strömmas historiska skärgårdsbåtar tog bröllopsgästerna från Riddarholmen till Drottningholms slott - mediabilder som visats över stora delar av världen. En annan händelse som fått stor uppmärksamhet är TV4Plays slow TV-satsning med sändning dygnet runt från Strömmas Göta Kanalbåt M/S Diana.

Strömmagruppen har under två intensiva år byggt upp en allt större verksamhet och är idag en nordisk aktör. På kort tid har omfattande verksamheter etablerats i Köpenhamn, Oslo och Helsingfors - både genom förvärv och egen uppbyggd verksamhet. Sedan tidigare har Strömma verksamheter i Stockholm, Göteborg och Malmö samt i fjällvärlden. Strömma är nu en ledande aktör i Norden inom rundturer och aktiviteter främst med bussar och båtar. Under år 2011 och 2012 koncentrerades verksamheten på förvärv och integrering av de nya verksamheterna medan fokus under år 2013 har legat på effektivisering, konsolidering, trimning och organisation av de nya verksamhetsgrenarna. Resultatet av 2013 års fokuserade arbete är kraftiga resultatökningar och en ny stabil organisation.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125