23948sdkhjf

Gustaf Hermelin till Detaljhandelns Logistikdag

Nu är det klart att en av tungviktarna när det gäller logistikfastigheter – Catenas (fd Brinova) vd Gustaf Hermelin – blir en av nyckeltalarna på Detaljhandelns Logistikdag den 21 november i Stockholm. Intresset för konferensen är rekordstort – redan nu har ett 150-tal personer anmält sig till konferensen. Dagligen strömmar det in nya deltagare.
Dessutom kommer ett antal partners att vara på plats i anslutning till konferensen och visa upp sina produkter och tjänster.
- En ny trend i år är att betydande aktörer inom svensk godstransport- och logistiksektor i större utsträckning än tidigare inför årets konferens har gjort gruppbokningar för att säkra sin plats på Detaljhandelns Logistikdag, säger Anders Karlsson, chefredaktör för konferensens huvudarrangör Transport & Logistik iDag/Transportnet. Det handlar om styrelser, ledningsgrupper och medarbetarteam på transport- och logistikavdelningar.
Detaljhandelns Logistikdag växer sig större för varje år och har blivit en självklar mötesplats och ett givet forum för att inhämta kunskap och information om transport- och logistiklösningar inom handel och mode.
Gustaf Hermelin kommer att redogöra för trender inom logistikfastigheter för logistiksektorn i allmänhet och detaljhandelns logistiksektor i synnerhet. Vilken kundnytta kan nya och moderna logistikfastigheter bidra med och på vilket sätt anpassas Catenas verksamhet inom logistikfastigheter till de krav och behov som aktörer inom e-handel och e-handelslogistik har.
Under paneldebatten på Detaljhandelns Logistikdag i Stockholm den 21 november i år debatterar direktörer från bland andra Post Nord, DB Schenker, Bring, Aditro Logistics, OnRoad och DHL transport- och logistiksektorns förändring och anpassning när flera säljkanaler utmanar marknaden.
Debatten leds av moderator Thomas Karlsson, chefredaktör, Dagens Handel samt moderator Anders Karlsson, chefredaktör Transport & Logistik iDag.
Årets upplaga av Detaljhandelns Logistikdag har temat ”Fler säljkanaler ger nya utmaningar”.
CDON:s logistikchef Birgitta Elfversson berättar under sin programpunkt om att e-handeln går igenom en intressant utveckling. I Internets barndom handlade det om billiga kap, fantastiska bubblor och spektakulära krascher. Nu kompletterar e-handeln fysiska butiker, gör livet bekvämt, och minskar till och med konsumentens miljöpåverkan.
Hemelektronikbranschens pressade marginaler lämnar snart bara utrymme att påverka priset genom logistiken. Naturlig konsekvens av detta är att marginalerna för transportörerna minskar. Hela branscher påverkas av att kunderna inte beter sig som “de ska”, eller brukar! För varje år som går, för varje steg som tas, kommer vi längre ifrån det faktum att det är enkelt att driva en detaljhandelsbutik, eller att vara leverantör till detaljhandelsbranschen.
Fler säljkanaler ger nya utmaningar är temat, och fler säljkanaler är också framtidens melodi om man lyssnar på branschen själva. Butiken ska vara tillgänglig 24/7, snabba leveranser och fria returer. Kundkrav eller villkor?
Information om program, anmälan och partnerpaket finns på www.detaljhandelnslogistikdag.se
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063