23948sdkhjf

G6-alliansen planerar utökat samarbete

De sex rederierna som ingår i G6-alliansen planerar att utöka sitt samarbete när det gäller containersjöfrakter mellan Asien och den nordamerikanska västkusten samt på de transatlantiska handelslinjerna.
G6-alliansen framhåller att det utökade samarbetet kommer att leda till att kunderna får utökat tjänsteutbud och utökad seglingsfrekvens.
G6-alliansen planerar att sätta in 76 fartyg på 12 linjer som länkar samman 27 asiatiska och västkustbaserade nordamerikanska hamnar. Ungefär ytterligare 42 fartyg kommer att sättas in på fem linjer på den transatlandiska handelsrutten som kommer att anlöpa 25 hamnar som täcker USA:s östkust, USA:s västkust, Kanada, Panama, Mexiko, Nederländerna, Storbritannien, Frankrike, Belgien och Tyskland.
Genom detta steg kommer G6-alliansen att förfoga över ett nätverk som täcker alla öst-västliga handelsrutter och man kommer att använda cirka 240 fartyg som länkar samman 66 asiatiska, amerikanska och europeiska hamnar.
De nya linjeupläggen planeras att sjösätta under andra kvartalet 2014 beroende på regelmässiga godkännanden.
G6-alliansen kommer att marknadsföra sina tjänster individuellt på samma sätt som sker i dag.
G6-alliansen bildades i slutet av 2011 och startade sin operativa drift i mars 2012 på handelsrutterna mellan Asien och Europa samt i Medelhavet. I maj i år utökades samarbetet till att även omfatta handelsrutten mellan Asien och den nordamerikanska östkusten.
G6-alliansen består av följande rederier: APL, Hapag Lloyd, Hyundai Merchant Marine, Mitsui O.S.K. Lines, Nippon Yusen Kaisha (N.Y.K.) och Orient Overseas Container Line (OOCL).
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.047