23948sdkhjf

Samgående LBC:er rullar ut Flexilast

Nu är det klart att Flexilast blir namnet på den nya lastbilscentralen som har bildats genom samgåendet av de båda lastbilscentralerna LBC Eslöv Hörby Ek För och Bilfrakt Hässleholm Ek För. Namnvalet har blivit något fördröjt eftersom förstahandsvalet till nytt namn och varumärke inte godkändes av Patent- och Registreringsverket, PRV.
Transport & Logistik iDag/Transportnet har tidigare rapporterat om att medlemsåkerierna i de båda lastbilscentralerna LBC Eslöv Hörby Ek För och Bilfrakt Hässleholm Ek För beslutade att gå samman i ett nytt gemensamt bolag (ekonomisk förening). Samgåendet skedde formellt den 1 januari i år och nu är det klart att namnet blir Flexilast.
Flexilast får en sammanlagd årsomsättning på cirka 550 miljoner kronor per år och man kommer att förfoga över cirka 230 lastbilar och maskiner. Huvudkontoret placeras i Eslöv med platskontor i Hässleholm och Hörby. Flexilast har 34 anställda och 122 delägare.
Transport & Logistik iDag/Transportnet har nyligen rapporterat om att Henrik Anderson den 1 april i år tillträder som ny vd i Flexilast.
Han efterträder Bengt Ström som den 31 mars slutar som vd i Flexilast sedan årsskiftet och som mångårig vd i LBC Eslöv-Hörby, men som kommer att verka parallellt med Henrik under april 2014. Bengt Ström avslutar sin anställning formellt den 17 juni 2014 i samband med att han med ålderns rätt går i pension.
Henrik Anderson har sin bakgrund i Bilspedition och DB Schenker. Han var under tio års tid vd i BTF-ägda DB Schenker-transportören GP-Last i Malmö fram till 2012. Under det senaste året har han arbetat på DSV Road.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078