23948sdkhjf

Försiktigt logistikfokus på handelsmässa

Färgglatt och slimmat – men svag koppling mellan butik och lager. Så kan trenden på årets upplaga av Butiksleverantörsmässan sammanfattas.
På Kistamässan utanför Stockholms presenteras den 1–2 april en rad spännande lösningar för effektivare butiker. Att logistiken blir viktigare när verksamheten slimmas märks. Ändå är det skrämmande få som vågar kliva över gränsen mellan butik och lager.

Handelsföretag som driver fysiska butiker och sedan startar e-handel vet värdet av en effektiv logistik. Hit hör möbelföretaget Mio, som drog igång sin e-handel i vintras.

– Vi har byggt e-handeln från rätt håll. Men vi smyger igång den, och ser till att allting fungerar innan vi slår på stort. Logistiken måste sitta helt först, men när det väl gör det kommer vi att kunna gasa så småningom, säger Mios vd Björn Lindblad.

Truckleverantören Unicarriers/Atlet stod ut bland montrarna, och presenterade stolt sin dagsfärska nyhet PDP 200, en dubbellaststaplare med plattform:

– Den här lanseras nu, och som vanligt är ergonomi ledordet. Med en helgjuten dämpad plattform och många möjligheter till personliga inställningar och så kallad Friction force-system är den både bekväm och säker, säger Per-Erik Mogren, försäljningschef på Unicarriers/Atlet, till Transport & Logistik iDag/Transportnet.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062