23948sdkhjf

Retursystems helpallar klara för Norge

Svenska Retursystem och Norsk Lastbaerer Pool (NLP) har nu undertecknat ett samarbetsavtal och från och med den 1 mars är det möjligt för gemensamma kunder att använda returhelpallar för leverans av varor mellan länderna till stor fördel för både producenter, leverantörer och daglivaruhandeln i Sverige och Norge.
Svenska Retursystem och NLP har sedan länge använt identiska returhelpallar i sina respektive retursystem och med liknande affärsupplägg som baseras på dygnshyra. Den enda skillnaden mellan de olika pallarna är företagens logotyper. Samarbetet möjliggör nu att man som kund inte längre behöver särskilja pallarna utan det räcker med att man rapporterar sina pallöverföringar i mottagarlandets orderportal. Svenska Retursystem och NLP sköter sedan balanseringen mellan retursystemen.
Samarbetet möjliggör leveranser på returhelpall till både avenska och norska handeln utan att bolagets kunder behöver särskilja om det är en svensk eller norsk pall. Detta innebär att varor som säljs i båda länderna inte behöver ha unika artikelnummer vilket i sig kraftigt förenklar produktions- och leveransflöden. För kunder på handelssidan innebär detta att de endast behöver arbeta i ett gränssnitt oavsett om leveransen kommer från Norge eller Sverige. Detta ger enligt Svenska Retursystem fördelar för alla i varuflödet.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094