23948sdkhjf

TNT kraftsamlar på blå bananen

TNT lanserar en stor kampanj den här veckan, utformad för att marknadsföra exportförsändelser av paket och pallgods till Storbritannien, Frankrike, Nederländerna, Belgien, Luxemburg, Tyskland, Österrike, Schweiz och Italien.
Initiativet kommer att hjälpa små och medelstora företag att växa och exportera till Europas viktigaste handelsregion och ekonomiska motor.
Från och med den här veckan erbjuder TNT sina nya kunder en tillfällig 20 procents rabatt på befintliga prislistor för exportförsändelser på upp till 250 kg till dessa nio länder. Kampanjen pågår från och med den 9 februari och under tre månader. Rabatten gäller för dagsdefinierade transporttjänster med flyg och bil. TNT:s befintliga kunder kan också dra nytta av rabatten om de bokar en transport till en exportdestination inom "Blue Banana" de inte har skickat till tidigare.
"Blue Banana"-kampanjen är uppkallad efter ett uttryck som används för att beskriva Europas tätaste affärsområde som sträcker sig från England till Italien och syftar till att utöka TNT:s försäljning inom Europas största expressmarknader. Enligt Eurostat består mer än 70 procent av den inomeuropeiska exporten av varor avsedda för länderna inom "Blue Banana".
- TNT:s initiativ kommer att uppmuntra de europeiska små och medelstora företagen att se bortom sina hemmamarknader, säger Ian Clough, vd i TNT International Europe. Att exportera till Europa och i synnerhet till länderna inom "Blue Banana" har nu blivit ännu lättare med TNT.
"Blue Banana"-kampanjen bygger på TNT:s senaste investeringar och serviceuppgraderingar i Europa under bolagets ”Outlook”-strategi. Dessa inkluderar nya flyg till Hannover och Venedig, utvidgad täckning i Tyskland och den pågående moderniseringen av TNT:s europeiska nav och depåer.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062