PostNord rullar ut nya konsulttjänster
PostNord lanserar ett nytt konsulterbjudande, PostNord Insight. Erbjudandet bygger på en kombination av PostNords djupa konsumentinsikt och koncernens kommunikations- och logistiklösningar.
Allt fler företag väljer att möta kund med omnikanallösningar, dvs. både i fysiska butiker och genom e-handel. Därmed förändras marknaden och slutkonsumenten får en allt större makt. Förändrade kundbeteenden ställer nya krav på insikt och förståelse.
– PostNord har djup konsumentinsikt som kan hjälpa kunderna att nå rätt målgrupp i rätt kanal, vid rätt tillfälle, säger Håkan Ericsson, vd och koncernchef i PostNord. När vi hjälper våra kunder att kommunicera effektivt med sina kunder ökar benägenheten från deras kunder till köp. Ökad handel driver även på behovet av väl fungerande logistiklösningar med mindre kapitalbindning.
Den nordiska e-handelsmarknaden växer snabbt, med hjälp av PostNord Insight är PostNord med och driver utvecklingen.
– Kunderna är positivt överraskade av att PostNord arbetar med insiktsbaserad affärsutveckling, säger Håkan Ericsson. De ser att de i samarbete med oss har en tydligt identifierad förbättringspotential. De projekt PostNord Insight redan varit involverade i har visat att vi kan bidra till att öka kundlönsamheten med cirka 20 procent genom att skapa effektivare kommunikation.