23948sdkhjf

PostNord och DPD intensifierar samarbete

DPDgroup och PostNord utökar nu sitt strategiska samarbete.
Det internationella nätverket DPDgroup som är den näst största tjänsteleverantören på den europeiska paketmarknaden, och den nordiska marknadsledaren PostNord utökar sitt strategiska partnerskap för distribution av paket.
Kärnan i det utökade samarbetet är en kraftfull B2C-strategi, som till exempel kommer att knyta ihop de båda parternas distributionsnät, vilket kommer att skapa ett harmoniserat system med serviceställen på 26 000 platser i Europa. Dessutom ska en del av PostNords fordonsflotta i Danmark, Sverige, Norge och Finland i framtiden ha DPD-varumärket.
PostNord kommer att anförtro DPDgroup internationella paketvolymer som sänds från Danmark, Sverige, Norge och Finland till resten av Europa. För internationella leveranser ger detta PostNords kunder tillgång till DPDgroups servicenät på mer än 20 000 platser i tio länder i hela Europa, där paket kan hämtas ut och returneras. Samarbetet omfattar också nya mobila tjänster som ger kunderna möjlighet att kontrollera och skräddarsy sina leveranser. DPD:s prisbelönta "Predict"-lösning kommer nu att bli tillgänglig för europeiska kunder även för paket som skickas från Norden.
-Vi är oerhört glada över att kunna erbjuda våra kunder en heltäckande och mer robust tjänst för den europeiska B2C-marknaden, som nu utökas med avancerat tjänsteinnehåll vid leverans, säger Peter Kjaer Jensen, chef för affärsområde Logistics i PostNord.
Christian Emery, vice ordförande för GeoPost, och vd för Europe DPDgroup, framhåller att partnerskapet, som nu får ännu mer avancerat innehåll, har varit långt och framgångsrikt.
- PostNord är den ledande leverantören av logistik- och e-handelstjänster i Norden och genom vårt partnerskap kan vi erbjuda DPD:s kunder tillgång till 5 800 serviceställen i de nordiska länderna, säger han.
Partnerskapet, som har vuxit stadigt sedan starten 2002, har stor betydelse, vilket också kommer att synas i Norden. Vid årets slut kommer en del av PostNords flotta att föra ut namnet DPD på vägarna i Danmark, Sverige, Norge och Finland, med DPD:s varumärke på 200 av PostNords bilar, vilket återspeglar de nya dimensionerna i det europeiska leveransnätverket. DPD:s nya varumärkesidentitet, som är harmoniserad i hela Europa, presenterades i mars i år.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078