DB Schenker och Bring gör upp utanför rätten
DB Schenker och Bring/Posten Norge har ingått förlikning i ersättningsärendet som DB Schenker lade fram 2009.
2009 lämnade DB Schenker in ett ersättningskrav för samma förhållanden mot Bring/Posten Norge på 460 miljoner norska kronor. Bring/Posten Norge har hela tiden avvisat ersättningskravet.
- Förlikningen innebär att vi kan lägga denna fleråriga oenigheten bakom oss och se framåt, säger Elisabeth Gjølme, kommunikationsdirektör i Bring/Posten Norge. Posten Norge har haft framgång med etableringen av Post i Butikk, och ser att norrmän sätter stort pirs på långa öppettider och god tillgänglighet. Vi föredrar att fokusera på att hitta flera goda lösningar, snararare än att slösa tid och pengar på långa rättsprocesser.
DB Schenker och Bring/Posten Norge är även fortsättningsvis konkurrenter på den nordiska marknaden.
Parterna har kommit överens om att inte kommentera förlikningen ytterligare.