23948sdkhjf

DHL sätter upp fler paketautomater

Självbetjäningsautomater förenklar e-handeln för privatpersoner och nu planerar DHL en expansion av fler automater på den svenska marknaden.
DHL Express ser ett ökat behov av självbetjäningsautomater bland privatpersoner och planerar därför en expansion av antalet gula automater runt om i Sverige. En effekt av den ständigt växande e-handeln.
I december 2014 var DHL Express, i samarbete med det danska systemföretaget SwipBox, först ut med att lansera ett 60-tal gula DHL Swipbox-automater på den svenska marknaden. Självbetjäningsautomaterna innebär att privatpersoner själva kan hämta ut sina paket på utvalda platser runt om i landet när det passar dem.
Privatpersoner fortsätter att beställa allt mer varor från utlandet vilket resulterar i en konstant ökning av hemleveranser, en utmaning för många transportföretag idag då de flesta leveranser sker på dagtid. DHL Express erbjuder konsumenter olika leveranslösningar som t.ex. till hemmet eller till arbetet. Men med självbetjäningsautomater blir leveranslösningen ännu mer kundvänlig, då konsumenterna själva väljer när de vill hämta ut sina paket.
– Vi ser en kraftig ökning av privatpersoner som väljer leveranser till självbetjäningsautomater, säger Ted Söderholm, vd i DHL Express Sverige. Sedan starten i december 2014 har vi levererat mer än 60 000 paket via våra strategiskt utplacerade DHL Swipbox-automater. För att tillmötesgå detta behov bland privatpersoner planerar vi nu för en expansion av fler gula DHL SwipBox-automater i Sverige.
I höst lanseras också DHL SwipBox-automater till flera länder i Europa som bland annat Norge, Finland, Belgien och Polen för att förenkla leveranslösningar till privatpersoner.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062