23948sdkhjf

CGI fixar DB Schenkers IT-stöd

CGI, Sveriges största IT-tjänsteföretag, tecknade för cirka ett år sedan ett omfattande outsourcingavtal med DB Schenker där CGI som utvald partner ska bidra till och utveckla det totala IT-stödet för DB Schenkers verksamhet i Sverige och delar av Europa. Nu har partnerna tecknat ett kompletterande avtal som inkluderar förvaltning och utveckling av DB Schenkers Unixapplikationer.
Applikationerna styr processer såsom hanteringen av paket och gods och är för DBSchenker oerhört viktiga för att navet i verksamheten ska fungera. Det kompletterande AM-avtalet är tecknat för fyra år och uppgår till ett värde av 65 miljoner kronor.
Som ett ledande transport- och logistikföretag har DB Schenker högt ställda krav på en stabil och säker IT-leverans. Företagets affärskritiska applikationer måste fungera dygnet runt.
- Det är viktigt för oss att vi har en IT-partner som har förmågan att förstå vår verksamhet och möta vårt behov av ett modernt, effektivt och verksamhetskritiskt IT-stöd, säger Maria Magnusson, chef Application Management i DB Schenker. Vi har haft ett mångårigt samarbete med CGI och vår befintliga leverans hanteras och utvecklas i linje med våra förväntningar. Det kändes därför naturligt att utöka och förlänga samarbetet att även inkludera ett avtal för utveckling och förvaltning av våra verksamhetsnära applikationer.
Pär Fors, Sverigechef i CGI, ser positivt på samarbetet med DB Schenker.
- Vi är otroligt glada för det nära samarbete vi har med DB Schenker, säger han. En viktig förutsättning för vår långsiktiga kund- leverantörsrelation är den kunskap vi byggt upp om DB Schenkers verksamhet. Vi ser det nya avtalet som en del i det arbetet och vi ser fram emot att även fortsättningsvis få tillgodose DB Schenkers nuvarande och framtida behov.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063