23948sdkhjf

PostNord vässar försändelseinformation för e-handlare

PostNord erbjuder e-handlare möjligheten att ändra försändelseinformation i realtid under pågående leverans.
Tillsammans med Addimotion har PostNord tagit fram denna funktion med bland andra Coolstuff och Cdon som kunder och under våren kommer funktionen att lanseras på bred front i Sverige.
Med hjälp av den nya funktionen kan e-handlare gå in i PostNords system och snabbt ändra uppgifter direkt medan mottagaren står hos postombudet och väntar.
- Snabba, säkra och flexibla leveranser ger e-handlarna nöjdare kunder, säger Johan Hellman, Head of eCommerce i PostNord. Vårt mål är att ständigt förbättra och göra det så enkelt och säkert som möjligt att skicka och ta emot försändelser med PostNord. Den nya tjänsten förenklar för e-handlare och ger dem möjlighet att, under leverans, smidigt och säkert hjälpa sina kunder med leveransändringar och tilläggstjänster på PostNord.
Att det kan uppstå problem när kunder anger fel uppgifter vid beställning är förmodligen många e-handlare medvetna om. Den nya funktionen innebär att det går betydligt snabbare och smidigare än tidigare att ändra uppgifter som blivit fel eller behöver ändras. Den enskilda e-handlaren kan lägga till eller ändra följande; liggetid, postförskottsbelopp, namn och adress samt returnera en försändelse.
För e-handlarens kundtjänst innebär detta en förenkling och en kraftig tidsbesparing. Samtidigt slipper e-handlaren hantera eventuell returkostnad, och slutkunden får en bättre service. Dessutom blir det möjligt att stoppa paket snabbare vid misstänkta bedrägeriförsök.
PostNord har tillsammans med en så kallad molntjänst från Addimotion börjat använda funktionen med ett fåtal e-handelsföretag. I ett nästa steg kommer fler e-handlare att kunna använda funktionen även via andra gränssnitt och systemmiljöer.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064