23948sdkhjf

Ica, Postnord och Glue samarbetar om matleveranser

Nu lanserar Ica, Postnord och Glue ett gemensamt pilotprojekt där de utvecklar framtidens sätt att handla mat på nätet. Med ett digitalt lås installerat på dörren kan kunden få sin mat levererad ända in i bostaden och uppackad i kylskåpet även om kunden inte är hemma.
Allt fler svenskar väljer att handla mat på nätet och livsmedelsförsäljningen på nätet fortsätter att växa starkt. Under 2016 väntas handeln växa med 38 procent och omsätta 5,7 miljarder kronor, enligt rapporten Digital Mathandel 2016. Nu vill Ica, Postnord och Glue testa ett nytt sätt att handla mat på nätet i framtiden och förenkla kundernas vardag.
Med Glue Smart Lock kan dörren till hemmet öppnas och stängas via en smartphone och det går att dela ut digitala nycklar till familj, vänner eller företag. På det här sättet kan chauffören från Postnord, som i förväg har kundens godkännande och digitala nyckel, ta sig ända fram till kylskåpet för att packa upp varorna från Ica. Kunden behöver inte passa någon leveranstid och behöver inte själv packa upp varorna.
- Vi utforskar nu framtidens sätt att handla mat på nätet och vill driva utvecklingen framåt, säger Anders Svensson, vd i Ica Sverige. Med en sådan här tjänst gör vi kundernas vardag enklare.
Kenneth Verlage, CIO i Postnord, förklarar att bolaget vill att alla konsumenter som handlar på nätet ska kunna välja ännu mer personliga och flexibla leveranser.
- Med den här tjänsten tar vi hemleverans ett steg längre, säger han.
Carl Johan Grandinson, vd i Glue, framhåller att detta partnerskap inte bara löser och tar leveranser till nästa nivå.
- Det låser upp kraften i on-demand-ekonomin och uppmuntrar människor att börja tänka annorlunda när det gäller att öppna upp sitt hem för tjänster som kan göra livet lättare, säger han.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079