Ledande logistikchefer klara för Detaljhandelns Logistikdag
Återigen samlar Detaljhandelns Logistikdag nyckeltalare från ledande transport- och logistikbolag på den svenska marknaden som kommer att berätta om möjligheterna och utmaningarna kring ökad e-handel och leveranser samma dag. Det handlar om nyckeltalare från bland andra Postnord, DHL Express, DB Schenker och UPS.
I en allt mer globaliserad värld beställer dagens konsumenter varor online när som helst, var som helst och från vilken enhet som helst vilket ger dem en flexibilitet att handla 24/7. Samtidigt förväntar sig konsumenter snabbare leveranser med ett brett utbud av leveransalternativ och förenklad returhantering för att passa in i deras allt mer ”på språng” livsstil. Detta ställer höga krav på både e-handelsföretag samt transportbolag att erbjuda leveransmöjligheter världen över parallellt med att tillfredsställa marknadens behov.
Ted Söderholm, vd i DHL Express Sverige medverkar som talare på Detaljhandelns Logistikdag där han berättar om möjligheter för e-handelsföretag att växa internationellt med en global logistikpartner.
Från Postnord medverkar bolagets e-handelsexpert och senior advisor Arne Andersson som nyckeltalare. Postnord tar fasta på att lojalitet startar med leveransen. För konsumenten handlar allt om tillgänglighet och bekvämlighet. Arne Andersson talar om vad som krävs av logistiken för att tillfredsställa en alltmer krävande konsument och vilka utmaningar handeln ställs inför.
På Detaljhandelns Logistikdag den 30 november berättar företrädare för DB Schenker om hur bolaget i mitten av oktober började leverera varor till butiker, restauranger och kaféer till fots, istället för med lastbil, på gatorna mellan Kungstorget och Kyrkogatan i nord och syd och Östra och Västra Hamngatan i Göteborg.
DB Schenker testar om detta sätt att leverera varor kan vara framtidens distributionssätt i stadskärnor.
Läs mer om Detaljhandelns Logistikdag här.