Ny DHL-tjänst förenklar e-handeln
Nu lanserar DHL Express tjänsten On Demand Delivery, som utvecklats för att kunna tillgodose den betydande tillväxten av internationella e-handelsvolymer och som erbjuder flexibla leveransalternativ avsedda att förbättra kundupplevelsen för näthandlare.
- Vi har sett att mängden e-handelsleveranser växt från 10 procent år 2013 till mer än 20 procent av våra internationella volymer år 2016, säger John Pearson, vd i DHL Express Europa. Detta har primärt drivits av den starka efterfrågan av värdefulla premiumvaror på den globala marknaden samt ökningen av nystartade återförsäljare som expanderar till nya marknader utomlands och därmed kräver en global expressleveranstjänst. Som svar på denna dynamiska tillväxt och för att säkerställa att våra tjänster fortsätter överträffa kundförväntningar har vi lanserat On Demand Delivery.
On Demand Delivery är enkel att använda och gynnar både avsändare och mottagare. Hemsidan kan nås från en smartphone, surfplatta eller dator, och erbjuder mottagaren upp till sex olika leveransalternativ. Avsändaren kan också inkludera sitt eget varumärke i mottagarnas meddelanden. Mottagaren kan schemalägga en leverans, få leverans till en närliggande DHL Service Point eller en annan alternativ adress, samt även begära att en försändelse hålls under en semester. On Demand Delivery förbättrar leverans vid första tillfället ytterligare, ökar kundnöjdheten och gör den totala leveransprocessen mer effektiv.
On Demand Delivery kommer att installeras i mer än 100 länder under 2016 och 2017, motsvarande merparten av alla e-handelsaktiviteter och den globala handeln, samt är tillgänglig i över 50 språk.