UPS och Sealed Air i nytt samarbete
UPS och Sealed Air Corporation tillkännagav nyligen sitt samarbete som ska hjälpa återförsäljare, e-handlare och företag världen över att maximera effektiviteten i sin förpackningsverksamhet, minimera förpackningsavfallet och minska de årliga fraktkostnaderna.
UPS och Sealed Air har länge strävat efter samma mål, att möjliggöra effektivare leveranser och returer, ge kunder maximalt skydd mot skador, minska miljöpåverkan och sänka fraktkostnader. Tidigare samarbeten mellan parterna har lett till att de nu tar nästa logiska steg och expanderar sitt partnerskap och introducerar flera nya erbjudanden.
Enligt eMarketer kommer den globala e-handeln omsätta 1,9 biljoner dollar under 2016. E-handeln beräknas också fortsätta växa och vid 2020 nå 4 biljoner dollar. Hastigheten av den enorma ökningen belyser vikten av ett holistiskt förpacknings- och logistiksystem som underlättar för företag, återförsäljare och e-handlare.
Som en del av partnerskapet får UPS kunder tillgång till ytterligare tekniskt expertis kring säker paketering och tjänster genom Sealed Airs Packaging Application Centers. Sealed Airs Packaging Application Centers är utvecklade och certifierade för att testa och utvärdera förpackningarnas standard, hållbarhet och design. Vidare kommer Sealed Air ingå i UPS Customer Technology Program och bidra med förpackningssystem samt material. CTP är ett kundlojalitetsprogram som ansluter små- och medelstora företag med de främsta försäljarna inom hårdvara, mjukvara och kringutrustning – och nu även expertis inom förpackningssystem – för att hjälpa dem att effektivisera hela sin verksamhet och möjliggöra tillväxt.
- E-handeln är kanske den viktigaste revolutionen för konsumtionsvaror under de senaste 15 åren, säger Jerome A. Peribere, vd och koncernchef i Sealed Air. Företag som UPS och Sealed Air har genomgått en transformation för att kunna tjäna just denna revolution. Företag strävar hela tiden efter effektivitet och kundnöjdhet. Detta har vi en distinkt förmåga att påverka genom minimeringen av fraktskador och avfall samt kostnadseffektivare leveranser genom att optimera dimensionerna av de paket vi skickar.