23948sdkhjf

Postnord och Mathem samarbetar om returer

Nu kan Mathems kunder lämna Postnord-returer i samband med matleverans. Det innebär två tidsbesparande vardagstjänster i en nu när Postnord och Mathem ingått samarbete.
Det framgår av pressinformation från Postnord.
Hela 11 procent av e-handelskonsumenterna returnerade minst en vara i månaden under 2016. Att lämna en retur tar tid, likaså att handla mat i en fysisk butik. Ett sätt att spara tid är att göra sina matinköp på nätet från Mathem. Nu kan MatHems kunder få ytterligare hjälp att spara tid.
Mathem levererar mat hem till hushåll sju dagar i veckan till 20 orter i Sverige. Retursamarbetet gäller till en början Stockholm, Uppsala, Västerås, Enköping, Köping och Södertälje, men kommer att utökas till ytterligare orter under första halvåret 2017. Samtidigt som matkassarna levereras kan nu mottagaren enkelt lämna över sina returpaket till Mathem. Paketen lämnas till Postnord som i sin tur ser till att de returneras till avsändaren.
- Med den här lösningen frigör vi tid och gör det enklare både för våra och Mathems kunder, säger Anders Holm, vd i Postnord Sverige. Inte nog med det, vi sparar även på miljön genom att utnyttja de leveranser som redan görs via Mathem.
De hushåll som har e-handlat varor som de vill returnera lämnar helt enkelt sin retur i samband med matleveransen. Helt kostnadsfritt. E-barometern visar att 37 procent av konsumenterna ibland avstår från att e-handla va¬ror de vill ha för att de inte vill betala för att returnera en vara. För modebranschen är returgraden betydligt högre, ofta upp emot cirka 30-40 procent.
- Konsumenterna vill att det ska vara enkelt och bekvämt att både handla och returnera gods, säger Tomas Kull, Mathems grundare och vd. Tillsammans med Postnord har vi hitta ett nytt, nyskapande samarbete som våra kunder får nytta av.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062