23948sdkhjf

Postnord hjälper e-handlare med export till Kina

Nu kan Postnord hjälpa nordiska e-handlare att nå konsumenter i Kina, via det delägda företaget Ehub Nordic.
Den kinesiska e-handelsmarknaden har ökat kraftigt under de senaste tio åren och beräknas uppgå till cirka 718 miljarder dollar under 2017. Kina innehar 35 procent av världens totala e-handel vilket gör att marknaden blivit allt mer intressant för västerländska företag. Men att sälja online i Kina är inte alltid så enkelt, förutom kulturella skillnader och obekanta system skiljer sig också expertområden åt och teknologin är i stor utsträckning annorlunda.
Nu kan Postnord hjälpa nordiska e-handlare att nå den konsumenter i Kina, via det delägda företaget Ehub Nordic. Nordiska varumärken sammanförs med kinesiska konsumenter via en nordisk webb-butik på Alibabas plattform Tmall Global. Lösningen ger företagen åtkomst till mer än 400 miljoner kinesiska konsumenter via ett nordiskt skyltfönster. Konceptet innefattar också exempelvis säkra betalningar, digital marknadsföring och leveranser från norden direkt till konsumenterna, med full spårning och utan att behöva kinesiska importlicenser eller produkt- och företagsregistrering.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.067