23948sdkhjf

Smarta glasögon en framgång på lagret

Glasögonskärmar ökade produktiviteten för DHL.

DHL:s lagerdivision har med framgång testat glasögonskärmar. I snitt får varje medarbetare 15 procent mer plockat under en timme, samtidigt som färre fel begås.

Tekniken fungerar på så vis att en liten datorskärmbild projiceras på glaset framför plockarens ena öga, mot kanten av synfältet, användaren behöver bara titta åt sidan för att läsa instruktionerna.

Tekniken har nu blivit så pass användbar och pålitlig att DHL nu vill göra den till standardutrustning.

– Som en av de första logistikföretagen att använda sig av den här tekniken så har vi verkligen etablerat ett helt nytt sätt för industrin att plocka ordrar på, säger Markus Voss, Chief Information Officer och Chief Operating Officer för DHL Supply Chain, i ett pressmeddelande.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.068