Volvo och Amazon erbjuder USA leverans direkt till bilen
Partnerskapet mellan Volvo och Amazon utökar utbudet i Volvos digitala tjänster via plattformen för Volvo on call, som är tillgängligt via en app i telefonen. Tjänsten är redan nu tillgänglig i 37 amerikanska städer med omgivande områden och fler städer väntar på att läggas till. Det betyder att tjänsten blir tillgänglig för miljoner av Amazon Prime-medlemmar och därmed även majoriteten av alla Volvoägare i USA.
– Att göra kundens upplevelse enklare är centralt för Volvos digitala vision. Att få ett paket säkert och pålitligt levererat till bilen, utan att behöva vara där fysiskt, är något vi tror att många människor uppskattar. Mixen av bil och handel startar nästa våg av innovation och vi har för avsikt att ligga i framkant, säger Atif Rafiq, digital chef på Volvo Cars.
Tjänsten fungerar genom att kunderna laddar ner Amazon key-appen och länkar sitt Amazonkonto med sitt Volvo on call-konto. När detta är klart och leveransadressen är registrerad kan kunderna handla på Amazon.com och välja möjligheten med in-car delivery när de checkar ut.
I de nordiska länderna och Schweiz har Volvo erbjudit leverans till bilen sedan 2015 och tjänsten finns i Stockholm, Göteborg och västra Skåne. Intersport, Netonnet, Urb-it, Mat.se, Eleven, Dormy, Care of Carl, Ica Lindvallen och Skistarshop är de leverantörer som kör direkt till bilen.