Ny digital marknadsplats gör sin första leverans
Adnavem är ett svenskt företag som utvecklar en marknadsplats där man utmanar hur företag traditionellt, planerar, bokar och köper sina transporter. Med hjälp av modern teknik har den första kunden nu kunnat välja bästa leverantör, utefter behov, för varje del i transportkedjan. Målet är ökad transparens, mer kontroll och lägre kostnad för beställaren.
De första containrarna har nu anlänt från Asien till Göteborgs hamn och därmed är Adnavems marknadsplats validerad för vidare utveckling.
– Det känns fantastiskt att ha validerat vår tekniska plattform. Det innebär att vi nu kan ta nästa steg och finjustera samt skala upp vårt erbjudande. I nuläget ligger fokus på transporter mellan Asien och Europa och vi kommer härifrån att fortsätta addera på nya leverantörer och kunder”, säger Andreas Wramsmyr, vd på Adnavem, i ett pressmeddelande.
Att göra en bokning på Adnavem marketplace ska vara enkelt och självförklarande. Icebug, som blev den första kunden, håller med om den beskrivningen.
– Vi var ivriga att testa detta koncept då vi är i stort behov av en tydlig och enkel översikt av status på våra sändningar. Att vi dessutom fick ett bättre pris känns som ett stort plus. Vi tror att digitala lösningar är framtiden och känner oss hedrade att ha varit först ut på Adnavems digitala marknadsplats, säger Tom Nilsson på Icebug.