23948sdkhjf

Postnord levererar till bilen

I ett gemensamt projekt lämnar Postnord reservdelar direkt till bilen åt Electrolux tekniker.

Electrolux vill hålla ett sent orderstopp och samtidigt få reservdelarna levererade tidigt på morgonen. Därför får de sedan januari så kallade In night-leveranser utöver partigods, allt genom ett avtal med Postnord. Montörerna på Electrolux, som servar vitvaror i svenska hushåll, slipper med andra ord köra långa sträckor varje morgon för att hämta upp reservdelar vid någon av företagets servicestationer.

Den nya lösningen gör att montörerna får reservdelarna direkt till sina bilar utan att själva behöva vara på plats. Postnord och Electrolux är bland de första i Norden med denna lösning, det vill säga att leverera direkt till montörer.

– Vi har valt att samla hela den svenska distributionen av reservdelar och tillbehör hos PostNord. In night-lösningen har fungerat väl redan från start och montörerna är jättenöjda. Vi kommer fortsätta lägga om logistiken och inom två år är planen att dubbla eller tredubbla antalet anslutna tekniker, säger Anders Eriksson på Electrolux, i ett pressmeddelande från Postnord.

Leveranserna fungerar så att Postnord har tillgång till de anslutna montörernas fordon och får information om en förutbestämd plats där bilen står den aktuella morgonen. Leveransen sker under natten utan att montören själv behöver vara på plats. Reservdelar från Electrolux lager i Mariestad hämtas fram till klockan 18 på kvällen och levereras direkt till teknikernas bilar senast klockan 7 på morgonen dagen därpå.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.187