E-handel som tema på Logistik och transport
Nu är två tredjedelar av alla montrar till Logistik och transport den 5-7 november bokade.
– Intresset har varit jättestort! Nu börjar även programmet bli klart och vi har bland annat lyckats locka flera långväga gäster. En är Frédéric Cho, som kommer att prata om smarta logistiklösningar i Kina och vad man bör tänka på när man gör affärer med landet, säger Jan Nilsson, affärsansvarig för Logistik och transport.
Han räknar med 6000 besökare under de tre dagarna och mässgolvet kommer att bli dubbelt så stort som föregående år.
–Vi har många starka samarbeten och partnerskap som bidrar till att vi växer.
Det stora intresset visar att det just nu händer mycket inom logistik och transportmarknaden. Ett huvudtema under årets mässa är den digitala handeln som ökar lavinartat. Per-Olof Arnäs, doktor i logistik och forskare vid Chalmers tekniska högskola, deltar i Logistik och transports konferensråd och har varit med och tagit fram programmet.
– Vi kommer ta upp de mest signifikanta frågorna för branschens varande, bland annat hur vi ska tackla samhällets otroliga utvecklingshastighet. Vi måste bygga en gemensam utveckling inom logistik och transport när allt fler tjänster, produkter och innovationer kopplas samman, säger han.
Internationella och nationella talare är samlade i ett antal olika spår under mässan. Bland talarna märks Fabian Bengtsson, som berättar om förändringsresan där han tvingades avveckla familjeföretaget Siba för att satsa på e-handeln. På listan finns även Annemarie Gardshol, vd Postnord, Marcus Wibergh, vd Intersport och Katrine Marçal, författare och Londonbaserad journalist på Dagens nyheter.