Best satsar på kundbemötande
Ingen budfirma är starkare än mötet med slutkunden. Det är där alla snygga logotyper på budbilar och paket ställs på sin spets. Det tar nu Best transport fasta på, när de lanserar en kurs för sina förare med fokus på kundbemötande. Satsningen tycks dessutom redan ge resultat.
– Våra förare möter väldigt många kunder varje dag. Vi vill ge dem rätt verktyg och förutsättningar att hantera varje enskilt möte på bästa sätt i varje situation. Kursen i bemötande lanserades i juli och trots att vi historiskt haft hög kundnöjdhet i tidigare mätningar ser vi redan en ytterligare förbättring, vilket är väldigt roligt, säger Jonas Wahlström, affärsområdeschef för kvalitet, miljö och hälsa på Best transport, i ett pressmeddelande.
Best academy inrättades tidigare i år och där väntas både redan anställda och nya medarbetare gå alla utbildningar. Kursen i kundbemötande lades upp på e-learningportalen i juli, och nu har 96 procent av bolagets förare gått igenom den.
– Det är lätt att i dagens tider bara tala om hur vi förbättrar den digitala resan och glömmer de mänskliga interaktionerna. Båda delar måste utvecklas kontinuerligt. Fortsatt hög kundnöjdhet kommer vara en nyckelfaktor till att nå våra mål, säger Niklas Knight, vd på Best transport.